جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه تقوای اعتقادی در پیوند ناگسستنی با امام زمان(عج) می‌باشد و تنها و نورانی‌ترین مسیر در این دنیا همین است، گفت: در مهمترین مناسبت یعنی نهم ربیع الاول که حال بشر خراب است، قرار داریم و مناسب ترین دارو توجه به ولی خدا و غدیر ما است و هر روز غدیر باشد.

به‌ گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز جمعه (۲۳ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: امروز مصادف با هزار و ۱۸۵‌اُمین سالروز آغاز امامت حضرت مهدی آل محمد(عج) است، این بزرگ مناسبتی که هیچ مناسبتی حتی یوم الله اکبر غدیر در عصر حاضر به این اندازه برای ما پیام ندارد چون امروز در حقیقت غدیر و یوم الله اکبر بین ما و آن حضرت می‌بایست می‌بود و باشد.

وی با بیان اینکه نعمت‌های الهی برای مومنین پوشیده نیست که غیرقابل شمارش است، افزود: همه وظیفه داریم شاکر این نعمت‌ها باشیم و وجود مبارک امام زمان در هر عصری و امروز امام زمان(عج) واسطه فیض و همه نعمت‌های الهی بر ما هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان لزوم توجه به ولی اعظم خداوند، یادآور شد: اسلام خدا، اسلامی نیست که ولی خدا را نبینیم و حال آنکه او ما را ببیند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه معنویت را با وجود ولی خدا باید تجربه کرد، افزود: اگر نقص و کمبودی در جان ما و جامعه بشریت است بخاطر کم‌توجهی به این مسیر است.

وی بیان کرد: ما در همه ابعاد نیاز به علم و آگاهی و محبت امام داریم اما وقتی مسیر را بین خود و امام‌ مسدود و تخریب کردیم وضعیت اینگونه می‌شود که می‌بینیم و امروز نمره خوبی در این خصوص نداریم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه توجه به ولی خدا خلاصه به یک روز نیست چون امام معصوم هدایتگر جامعه است، تصریح کرد: مسلمانان تشییع‌کنندگان و گریه‌کنندگان خوبی برای امامان هستند اما چه سودی وقتی باز امام بعدی و امروز امام زمان(عج) را تنها می‌گذارند! باید استغفار کنیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه تقوای اعتقادی در پیوند ناگسستنی با امام زمان(عج) می‌باشد و تنها و نورانی‌ترین مسیر در این دنیا همین است، گفت: در مهمترین مناسبت یعنی نهم ربیع الاول که حال بشر خراب است، قرار داریم و مناسبترین دارو توجه به ولی خدا و غدیر ما است و هر روز غدیر باشد.

وی ادامه داد: با در دست گرفتن حاکمیتی قبل از ظهور توسط امام خمینی(ره) الحمدلله این افق تاریک به سمت روشن شدن است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امام همچون پدری مهربان و آب گوارای زمان تشنگی است که امروز برای آمادگی حقیقی برای ظهور امام زمان(عج) باید خود را در محضر آن حضرت ببینیم، بیعت تام با حضرت ببندیم و او را برای هدف متعالی که غدیر مهدوی در آخرالزمان است، بخواهیم‌ و نماینده ایشان را بشناسیم و تبعیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ولی فقیه مسلم بن عقیل امام عصر(عج) است که باید در عمل از او تبعیت و اطاعت کنیم، افزود: امام زمان(عج) ما را فراموش نکرده بلکه این ما هستیم که در سایه غفلت قرار گرفته‌ایم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با تأکید بر اینکه در عصر غیبت باید دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشیم، بیان کرد: دشمنان اهل بیت و امام عصر(عج) امروز جلوه بیرونی آنان تابلوی غزه است و وحدت واقعی این است که دشمن واحد را بشناسیم در مقابل او بیاستیم.

وی با بیان اینکه مشکل ما امروز امریکا و اسراییل نیست بلکه نتایج جنگ آنان در عرصه درونی است که می‌خواهند ما را درغگو و بی‌عفت و خودخواه کنند، تصریح کرد: در حفظ دستاورد انقلاب و نظام اسلامی باید ابتدا مردم، مسئولیت‌ها را به اهلش بسپارند و رئیس جمهور هم مدیرانی با عطر بوی مهدوی و علوی و اسلام منصوب کنند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مردم وظیفه دارند دلسوزانه و مشفقانه بر مسئولان نظارت کنند تا همه در مسیر نورانی مقاومتی حرکت کنیم که استخوان‌های استکبار را در هم شکسته است و این پرچم را به امام زمان(عج) بسپاریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha